KLJ-vooriedereen

Beste ouders en leden,

Onze samenleving wordt steeds diverser en ook onze kinderen en jongeren komen daarmee in aanraking. KLJ (Nieuwkerken) is er van overtuigd dat onze jeugdbeweging open moet staan voor iedereen ongeacht geslacht, (sociaal-economische) achtergrond, beperking, religie, geaardheid of wat dan ook.

KLJ (Nationaal) heeft hiervoor een engagementsverklaring opgesteld die wij, als KLJ Nieuwkerken, dit jaar ondertekend hebben (De engagementsverklaring kan je hieronder nalezen). Met deze verklaring willen we ervoor zorgen dat KLJ Nieuwkerken toegankelijk is voor iedereen. Als leiding hebben we besloten acties op poten te zetten om ook kinderen en jongeren uit kansengroepen van binnen/buiten onze jeugdbeweging (nog) gemakkelijker naar onze activiteiten en zomerwerking te laten komen. De acties die we doen, worden via het boekje gecommuniceerd. Hierbij worden we ook ondersteund door KLJ Nationaal.

Indien je hierover vragen hebt, mag je altijd eens mailen naar seppe@kljnieuwkerken.be of naar linde@kljnieuwkerken.beklj-vooriedereen